Thursday, April 7, 2011

Perjalanan ku

يا مقلِّب القُلوب, ثَبِّتْ قلبي علَى دينِك

Ya Allah,
kenapa aku merasa penat dengan dunia ini,
hatiku, jiwaku, jasadku dan pemikiranku semakin dekat denganMU,
sesungguhnya aku merasa tidak pantas utk berada di duniaku sekarang,
aku merasa seperti harus pergi dari dunia yang ku berada sekarang,

Ya Allah,
sesungguhnya di dalam dunia aku ini aku sering lalai kepadaMU,
aku menzalimi diriku sendiri,
aku sering melanggar laranganMU,
aku terlalu lemah rasanya untuk terus berada di duniaKU sekarang ini,

Ya Allah,
sesungguhnya aku mahu mendekatkan diriku dengan MU,
aku tidak mahu leka dan lalai lagi dalam menjalani segala suruhanMU,
aku tidak mahu lagi mendekati laranganMu,
namun aku hanya insan yang lemah sering tertipu dengan hawa nafsuku sendiri,

Ya Allah,
jika aku diberi kesempatan kali ini,
aku tidak akan lagi mngikut hawa nafsuku,
aku tidak akan lagi mengikut ego ku,
aku mahu tunduk dan sujud kepadaMU supaya jiwaku tenang dalam dunia yang fana ini,

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada insan yang mencintaiMu,
jika aku mendapat peluang, KAU berikanlah peluang untuk mendekatkan diri dengan Mu,
jika aku mendapat pekerjaan, KAU berikanlah pekerjaan yang KAU redha,
jika aku mati, syahidkanlah aku dan catatkanlah aku sebagai syuhadahMU,

Sesungguhnya aku ingin sekali sentiasa bersamaMU walau dalam apa jua keadaan,
supaya aku sentiasa bertqwa kepadaMU,
tetapkanlah hatiku dalam mencari ilmu Iman dan Islam,
jangan kau tukarkan nikmat akhirat dengan nikmat dunia ini,

TETAPKANLAH AKU SENTIASA DALAM HIDAYAHMU...

No comments:

Post a Comment

"Ketika wajah ini penat memikirkan dunia,maka berwudhu'lah..
Ketika tangan ini letih menggapai cita-cita maka bertakbirlah..
Ketika bahu tak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah...
Ketika gelombang kehidupan menghantam dan membuat tubuh ini jatuh tersungkur, maka ikhlaskanlah semua dan mendekatlah kepada-Nya...


Agar tunduk di saat yang lain berdiri angkuh,..
Agar teguh disaat yang lain runtuh....
Agar tegar di saat yang lain terlempar keluar...


Yaaa Illahi....Ya Rabbi.....
Kuatkanlah aku untuk dapat terus berjuang menuju redhamu.....
Untuk aku terus berjalan.......Di atas jalan yang Engkau redhai....
Anugerahkanlah aku hati yang senantiasa ikhlas dan redha atas segala ketetapanMu....


Aku mohonYa Allah kau kuatkan lah Hati ku ini..
Yang kadangkala teruji,dan tidak kuat untuk hadapi...
Kadangkala Hati ini terlalu lemah....


Aku mohon kekuatan dariMu Ya Allah.....

Amin Ya..Rabbal'Alamin.....
.